ENS invites children aged 2-10
ENS specialists need to know as much about the child as possible on the very first meeting.
Psychological and pedagogical diagnostic is more of a consultation/interview in the form of play and dialog during which the psychologist and speech therapist evaluate the speech and behavior of the potential student and his or her readiness for separation from the parents.
A good parent will never just throw the child in the water in order teach him or her to swim. All children are different: one child might be thrilled from the water and the splashes, another child might become psychologically damaged for life.
Same happens with nursery and school. Some children might not be ready.
In order to make the process as seamless as possible our specialist need to meet the child and create a strategy for easy adaptation.
The first ENS visit
It is crucial to positively prepare the child for the first ENS visit. The child must perceive diagnostic as a visiting a friend with toys, lunch, other children and fun playtime.
When the child arrives he or she will have a huge variety of toys to play with. While we watch the child we will not have to ask "what he or she likes" we will see it all by the choices the child makes.
The psychologist will see the child's temper, character, readiness to separate from the mother. The teacher will see how the child reacts to a foreign language. Sometimes children notice the new language right away and say " I don't speak that!" other get scared and some get very interested about the mysterious foreigner.
One 4 year old student we tested ran to her mother and in a very concerned manner asked "did you know that Sara doesn't speak Russian?!" Yet that was no obstacle to run straight back to Sara to continue playing.
Is ENS a good fit for your child?
In 2-3 fays after the diagnostic our specialists will provide parents with recommendations on how to prepare the child for ENS and adjust his or her schedule to match the schedule at ENS. It is crucial that the child sleep schedule becomes as close as possible to the one at ENS.
If the child did not pass the diagnostic our specialist provide a full report and list of recommendations. The next diagnostic may be conducted no earlier then in 3-6 months.
Every year there are more pupils who wish to attend ENS than places available. The results of the diagnostic are the first step in preparing the groups. We take all aspects of the diagnostic in consideration as we form the groups in order to create a perfect environment for the development of the children.
Мы принимаем детей в детский сад, начиная с 2,5 лет (группа Pre-Nursery). Для детей в возрасте 7-10 лет действуют программы дополнительного образования.
Вступительных экзаменов нет. Для поступления проводится входная диагностика ребёнка, которая определяет готовность ребёнка к детскому саду, а также освоению второго языка. Диагностика проводится в игровой форме с участием педагога, психолога, логопеда и родителей.
Основной день с 8:30 до 17:00, с дополнительными занятиями до 18:30
Да, в стоимость включено 4-х разовое питание (завтрак, фруктовый перекус, обед, полдник). Над организацией питания работает целая команда, включая технолога-диетолога, шеф-повара, поваров. Вся пища готовится ежедневно из свежих продуктов, в том числе с учётом индивидуальных особенностей детей.
Да. Во всех комнатах установлены современные интерактивные панели, ученики пользуются планшетами и компьютерами.
Обратная связь с родителями осуществляется посредством прямого общения родителей с преподавателями и их ассистентами, электронной платформы для родителей, где они могут отслеживать прогресс ученика, регулярных индивидуальных встреч родителей и педагога
Предлагается широкий спектр ежедневных внеурочных занятий различной направленности, включая рисование, шахматы, языковые занятия, футбол, ушу, музыку, танцы и многое другое.
Стоимость зависит от филиала и возрастной группы. Её можно уточнить, позвонив непосредственно в подходящий Вам филиал ENS.
Всё начинается со знакомства с детским садом, встречи с администрацией, экскурсии. Для этого необходимо заполнить форму на сайте или позвонить непосредственно в выбранный филиал.
После знакомства родителей и ребёнка приглашают на входную диагностику. После ее успешного прохождения заключается договор. На всём протяжении процесса поступления родителей сопровождает администрация филиала, отвечает на все волнующие вопросы. Пребывание в детском саду начинается с адаптационного месяца.
№ Л035-01298-77/00184926 от 12 февраля 2016 г., выданной Департаментом образования и науки города Москвы.
Ношение формы обязательно, согласно Уставу